• Timeout i indskolingen

    Med dette tiltag vil skolen gerne gøre det tydeligt, hvordan pædagoger og lærere arbejder i indskolingen som et samlet team.

    I indskolingsområdet nyder vi dagligt lyden af råb, latter, leg, hygge og stille koncentration, og vi må beundre børnene deres store tolerence og det overskud, de har til hinanden dagligt med så mange samlet på et sted i mange timer.

    Indimellem kan der dog opstå uønskede situationer. Det kan f.eks. være fysisk ”overfald” på en kammerat eller grov verbal overfusning. Her vil vi tage hånd om problemet på følgende måde:

    · Pædagogen eller læreren giver time out* til de/den udfarende i højst 10min.

    · Herefter har klasselærer eller pædagog en samtale med vedkommende elever/elev.

    · De impliceredes hjem informeres via mail, tlf. eller kontaktbog.

    · Der følges op på samtalen med eleven dagen eller dagene efter afhængig af lærerens eller pædagogens skøn.

    *time out er at være for sig selv og slappe af og samle tankerne.

     

    I klasselokalerne og i SFO har vi hængt 4 plakater op med billede og tekst, 2 med minusting og 2 med plusting: jeg kan ikke lide at …og: jeg kan lide at ….

    Dem ser vi på med jævne mellemrum. Desuden vil vi arbejde med trafiklyset:

    · Rød = stop!

    · Gul = tænk dig om!

    · Grøn = brug den gode løsning!